معرفی کتاب برای یادگیری گرامر

چند تا از دوستان خواسته بودند که یک کتاب خودآموز برای یادگیری گرامر معرفی کنم. در پاسخ به این دوستان و هر کسی که می خواهد مشکلات گرامری خود را به آسانی و در زمان کم و با یک روش اصولی حل کند، کتابی را پیشنهاد می کنم که احتمالا نام آن برای خیلی از شما آشناست و یا حداقل یکبار به گوشتان خورده است.
کتاب Essential grammar in use یکی از بهترین کتابها در زمینه آموزش گرامر است که با یک روش اصولی نکات گرامری را آموزش می دهد. شیوه آموزشی کتاب پرهیز از هرگونه توضیحات اضافی و غیر ضروری است و در عوض با بهره گیری موثر و گویا از تصاویر مناسب و جملات و مثالهای قابل فهم و واضح برای همه، مقصود و کاربرد عملی نکات گرامری را به خواننده می فهماند. زبان استفاده شده در کتاب انگلیسی آسان است به طوری که افراد با دانش انگلیسی کم هم می توانند کتاب را به راحتی مطالعه کرده و جملات آن را بفهمند. در عین حال کتاب طوری تنظیم شده است که مناسب برای انواع گروههای سنی از جمله بزرگسالان است.
هر درس کتاب به یک یا چند موضوع گرامری خاص می پردازد و از دو صفحه تشکیل شده است. صفحه اول اختصاص به متن درس همراه با مثالهای فراوان دارد و صفحه دوم هم حاوی تمریناتی است که آن هم باعث درک عمیق تر درس می شود. تمرینات بسیار جذاب هستند و به شیوه خاصی طراحی شده اند به طوری که تقریبا در هر یک از آنها خواننده متوجه نکات جدیدی در مورد درس می شود.
یکی دیگر از نکات مثبت این کتاب آن است که درسها هیچ ارتباط خاصی با یکدیگر ندارند و خواننده می تواند تنها درسهایی را مطالعه کند که در آنها مشکل دارد. حتی در ویرایش های جدید این کتاب ضمیمه ای وجود دارد که پس از اینکه خواننده سوالات آن را پاسخ داد مشخص می کند که نیاز به مطالعه کدام درسها را دارد.
کتاب Essential grammar in use بر اساس انگلیسی بریتانیایی تنظیم شده است ولی در پاسخ به نیاز افرادی که انگلیسی آمریکایی می آموزند اخیرا ویرایش جدیدی از آن تحت نام Basic grammar in use منتشر شده است که بر اساس انگلیسی آمریکایی است. شما پس از مطالعه این کتاب و افزایش معلوماتتان در گرامر زبان انگلیسی می توانید کتاب های سطح بالاتر آن مانند English grammar in use را مطالعه کنید. خوشبختانه این کتابها به راحتی در بازار ایران یافت می شوند. فقط در هنگام خرید توجه داشته باشید که اگر خودتان قصد مطالعه کتاب را دارید حتما نسخه self-study که همراه با پاسخ تمرینات است را تهیه کنید.

نظرات:

@ 9:28 AM توسط Anonymous Anonymous

ba salam va tashakor az rahnamayee haye doostaneye shoma
man dar hale yadgiriye zabane english hastam
donbale marjayee hastam ke tafavote estefade az kalamte ham mani dar jomle haye mokhtalef ro amoozesh dade bashe va hamintor ketabi ke estelahat ro baraye tarjomeye motoon tozih dade bashe. masalan tafavote estefade az "eat" va "have" chie? ya kalameye "picture" koja be maniye akse va koja be maniye film .
va ya bazi jomle ha ke lafz be lafz tarjome mishan, maniye dorost ro nemiresoonan. garche maniye tak take kalame ha doroste, ama estelah hastan va maaniye khasi daran.
man kheyli mamnoon misham agar lotf konid va mano dar in zamine rahnamayee konid va manabe'ee ro moarefi konid.

ba tashakor

 
@ 3:48 PM توسط Anonymous Anonymous

hello dear ahmad
you can introduce your purposal book by this adress for buying very easily :

http://www.ketabforosh.com/detail.php?id3=196&no

by this way people can buy whatever they want then after they get their orders they'll pay money.
after you suggest me to prepairing that book i search in internet and find it and send my order then after only 3 days i got my book , i'm very happiness of their services.
thank you
hamid

 
@ 10:46 PM توسط Blogger Ahmad

پاسخ به farnaz

سلام،
با توجه به توضیحاتی که دادید به نظر می رسد که انگیزه زیادی در ارتقای زبانتان دارید که این مهمترین فاکتور برای پیشرفت است.
در پاسخ به سوال شما عرض کنم که شما باید با توجه به سطح فعلی معلومات انگلیس تان یک یا چند منبع مناسب انتخاب کرده و شروع به مطالعه آن نمایید. پس از اینکه به سطح قابل قبولی رسیدید و یا در کنار مطالعه آن منابع شروع به مطالعه اخبار، مجلات و مطالب و مقالات مورد علاقه تان نمایید. یک اصطلاحی وجود دارد که می گوید برای یادگیری زبان باید شکارچی لغت باشید.
با گوش کردن و یا خواندن مکالمات و جملات انگلیسی خود به خود یاد می گیرید که در کجا از چه کلمات و اصطلاحاتی استفاده کنید. مثلا متوجه می شوید که معمولا برای سرو غذا یا نوشیدنی از have و برای خوردن از eat استفاده می شود.
البته بسیاری از این نکات در کتابهای گرامر وجود دارد. از جمله در همین کتاب معرفی شده در فوق بسیاری از این موارد وجود دارد که با مطالعه آنها مشکلاتتان رفع می شود. پیشنهاد می کنم که همین کتاب و پس از آن کتابهای سطح بالاتر آن را مطالعه کنید.
بسیاری از سایتها مطالب آموزشی بسیار خوبی دارند و با جستجوی کلمات slangs, idioms می توانید آنها را بیابید. بسیاری از این کلمات متشابه و فهرست آنها و اشتباهات متداول که افراد در یادگیری انگلیسی با آن مواجه می شوند در سایت http://esl.about.com توضیح داده شده است.
در پایان توصیه می کنم که اگر با نرم افزار babylon آشنا نیستید، حتما آن را امتحان کنید. بابیلان می تواند یک گنجینه برای شما باشد. معانی لغات را با یک کلیک نشان می دهد. اصطلاحات و کلمات چند قسمتی را خود به خود تشخیص می دهد و معنی آنها را نشان می دهد. با نصب فرهنگ های زیر بر روی آن از هر جهت تامین می شوید:
Babylon English-English
English Idioms
English Slangs dictionary
The Phrase finder
Wordnet 2
Concise Oxford
Merriam-Webster Collegiate

hFarsi
Farajbeik Farsi
AmdZ-Farsi to English قابل دریافت از dic.amdz.com

همه این فرهنگها بعلاوه هزاران فرهنگ به زبانهای مختلف را می توانید از سایت http://www.babylon.com دریافت کنید.

در ضمن یکی از خوانندگان وبلاگ سایتی را معرفی کرده اند که از طریق آن می توانید سری کتابهای معرفی شده در بالا و بسیاری کتابهای مفید دیگر را با قیمت مناسب از طریق آن تهیه کنید و وجه آن را هم در هنگام تحویل بپردازید.
آدرس: http://www.ketabforosh.com/detail.php?id3=196&no

موفق باشید.

 
@ 6:06 PM توسط Blogger Ahmad

This comment has been removed by a blog administrator.

 
@ 6:08 PM توسط Anonymous Anonymous

دریافت بابیلون

http://affiliates.babylon.com/z/5/CD75/

 
@ 10:43 PM توسط Anonymous Anonymous

سلام دوست عزيز. از زحمات شما بسيار متشكرم. من خيلي به وبلاگ شما علاقه‌مندم. براي همين هم لينك شما رو به اميد تبادل لينك در وبلاگم ، در قسمت پيوند‌ها قرار دادم. اگه لينك منو توي وبلاگتون بزارين خيلي متشكر مي‌شم. منتظر هستم. فعلا خدانگهدار
محسن جاويدكار
cdzaban.persianblog.com
javid592000@yahoo.com

 
@ 12:10 PM توسط Anonymous Anonymous

man ketabe Practical English Usage ro moarefi mikonam ke ghavitarin ketabe gerammer ke dar aksare keshvarha tadris mishe va hanoz ro dastesh nayomade chizi...

ya hagh
Ali

 
@ 7:52 AM توسط Anonymous Anonymous

سلام با تشكر از وبلاگ بسياز خوب و پر محتواي شما. ممكنه كنو راهنمايي كنيد چطور مي تونم وارد گروه شما در ياهو شده تا از مطالبي كه در آن قرار داده ايد استفاده كنم. امير

 
@ 1:49 AM توسط Anonymous Anonymous

salam

az site khubetun va rahnamaiehaye delsuzanatun vaghian motshakeram.man ye soal dashtam.man zaban ro dar yek kanun mikhunam va satham el3 hast.mosjhkele man ine k vaghti miam paye takhte va bacheha az man soal mikonam ya b rahati soalo motevajeh nemisham ya dir javab midam. man ketabhaye mesle tactics for listening ro ham kar mikonam va unja ziad moshkel nadarm vali inja ba moshkel bar mikhoram.
lotfan mano rahnamaee konid.
ba tashakor
alireza

 
@ 10:26 AM توسط Anonymous Anonymous

لطفا لینک منو اضافه کنید و خبر بدید تا من هم لینک شما رو بذارم.ممنون.
دهکده آموزش زبان انگلیسی
www.weblog.ahmadipour.com

 
@ 1:44 AM توسط Anonymous Anonymous

kheili khoshhal shodam az didane chenin siti.
man 17 salame va mikham reshteye zaban ro entekhab konam vase daneshgah.
vase hamin mikham ke yekam rahnamayim konid
raveshaye testi va ketabaye bedard bokhor
mamnoonam
setare az shiraz

 
@ 10:43 PM توسط Anonymous Anonymous

kheili weblogetun jaleb bud.man 17 salame va reshtam ham reiazeie.kheili be zaban alaghemandam va delam mikhad tu daneshgah zaban bekhuna vali hame migan heife.migan mituni zaban ro kenare har reshte ei bekhuni.ama man dust daram faghat ru zaban vaght bezaramman.mundam chekar konam.age komakam konid mamnun misham. niki az semnan

 
@ 10:43 PM توسط Anonymous Anonymous

kheili weblogetun jaleb bud.man 17 salame va reshtam ham reiazeie.kheili be zaban alaghemandam va delam mikhad tu daneshgah zaban bekhuna vali hame migan heife.migan mituni zaban ro kenare har reshte ei bekhuni.ama man dust daram faghat ru zaban vaght bezaramman.mundam chekar konam.age komakam konid mamnun misham. niki az semnan

 
@ 8:54 PM توسط Anonymous Anonymous

salam behtarin sourci ke man didam site www.cdaban.com hastesh , cd grammar oon behtarin hast , pishnahad mikonam hatman sar bezanid, tahvil rayegane .
http://www.cdzaban.com/products/products.htm

 
@ 8:54 PM توسط Anonymous Anonymous

salam behtarin sourci ke man didam site www.cdaban.com hastesh , cd grammar oon behtarin hast , pishnahad mikonam hatman sar bezanid, tahvil rayegane .
http://www.cdzaban.com/products/products.htm

 
@ 9:12 AM توسط Anonymous Anonymous

saytetun khobe

 
@ 6:52 PM توسط Anonymous Anonymous

سلام
من یه سوال داشتم که اگه زحمت نباشه لطفا جوابش رو بگید.
من رفتم این کتاب رو گرفتم , کتاب خیلی خوبیه.فقط میخواستم ببینم با خوندن این کتاب میشه جملات رو درست ترجمه کرد.چون متن کتاب انگلیسیه ترجمه هم
نداره البته تا حدودی میشه متنش رو معنی کرد ولی معنی دقیق نمیشه کرد.
در ضمن من نرم افزار تل می مور یه مدت استفاده کردم ولی بعد یه مدت به دلیل اینکه تنها با ترجمه لغت نمیشد جمله رو معنی کرد دیگه با اون کار نکردم.
الان هم که این کتاب رو گرفتم و امیدوارم کمکم کنه.برای لغاتم هم تصمیم دارم گرامرم که خوب شد متن هایی از اینترنت رو مطالعه کنم.
خوشجال میشم جوابم رو بگید.با تشکر.

 
@ 8:16 PM توسط Blogger Ahmad

سلام
این کتاب گرامر است و با مطالعه اون تا حد قابل قبولی از لحاظ گرامر تقویت میشید و میشه گفت برای متوجه شدن معنی جملات از لحاظ گرامی کلی مشکلی ندارید. البته برای ترجمه و فهم متون فقط گرامر کافی نیست و دانستن معنی لغات و اصطلاحات و توانایی درک مطلب هم لازم است.

در مورد متن کتاب هم که انگلیسی است فکر کنم اونقدر ساده باشه که با سواد انگلیسی اول یا دوم دبیرستان و داشتن یک دیکشنری معمولی هیچ مشکلی در فهم جملات اون نخواهید داشت.
همه متن این کتاب ها با توجه به سطح بندی تنظیم می شوند و لغات به کار برده شده در اونها بسیار محدود است.

پاسخ به پیام های قبلی،
الان فرصت کردم تا نظرات قبلی رو مرور کنم و سعی در پاسخ به اونها دارم.
خانم نیکی که عنوان کردید 17 ساله هستید و در رشته ریاضی دبیرستان، الان شما قطعا 21 ساله شده اید و احتمالا راهتان را هم انتخاب کرده اید که زبان خوانده اید یا رشته دیگر، نمی دونم فکر نمی کنم دیگر توصیه ای مفید باشه ولی همیشه به دنبال علاقه خود بروید.

 
@ 12:13 PM توسط Anonymous سهیل

سلام, به سایت آموزش زبان ما هم سر بزنید
انواع نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی, آموزش زبان آلمانی, آموزش زبان فرانسه, آموزش زبان اسپانیایی و دیگر زبانها
با بهترین کیفیت و متدهای روز دنیا
خوشحال میشیم به ما هم سر بزنید
www.abciran.ir

 

Post a Comment

صفحه اصلي وبلاگ>>