کاربرد گرامر در زبان انگلیسی
+ آشنایی با اقسام کلمه در زبان انگلیسی

قبل از هر چیز یک سلام گرم می کنم خدمت تمامی شما دوستان عزیزی که با این وبلاگ و گروه همراه بودید و یا جدیدا به جمع ما اضافه شدید. اگرچه برای مدتی نتوانستم مطلب جدیدی اضافه کنم اما در این مدت همواره با شما همراه بودم و به لطف پیام ها و ایمیل های محبت آمیز شما به فکر تهیه مطالب جدید و مفید برای به روز رسانی وبلاگ بودم.
امیدوارم در این مدت به صورت مستمر در راه یادگیری زبان انگلیسی تلاش کرده باشید و به همین جهت قصد دارم از این پس به طور مداوم هر هفته مطالب جدیدی ارسال کنم که البته هر مطلب جدیدی که ارسال می شود بی ارتباط با مطالب قبلی نیست و از این رو نیازمند آن است تا شما هم همان طور که با مطالب وبلاگ همراه می شوید، با تمرین و استفاده از آنها سطح دانش زبان انگلیسی تان را ارتقا دهید. کسانی که عضو گروه هستند، دائما از مطالب جدید باخبر می شوند. اگر در حال حاضر عضو نیستید می توانید برای عضویت به اینجا مراجعه کنید.

کاربرد گرامر در زبان انگلیسی
انگار گرامر برای بسیاری از ما به یک بخش مشکل و دردسر ساز در زبان انگلیسی تبدیل شده است که به نظر می رسد ریشه آن به نقاط ضعف در سیستم آموزشی مدارس ما برمی گردد که از ابتدا دانش آموزان را از آن دلزده و در خیلی مواقع هم می ترساند.
اما واقعیت آن است که بدون گرامر هم می توان استادانه به زبان انگلیسی صحبت کرد همان طور که بدون دانستن دستور زبان فارسی، به روانی فارسی صحبت می کنیم و همان طور که بچه ها بدون دانستن هیچیک از این قواعد حرف زدن یاد می گیرند. از این رو در درجه اول برخلاف آنچه در مدارس به آن تاکید دارند باید به گرامر به عنوان یک قسم دلخواه و نه لاینفک در یادگیری زبان انگلیسی نگاه کرد. پس همه فراگیران می توانند بدون کوچکترین نکته گرامری هم انگلیسی را بیاموزند.
اما بحث پایه در مورد یادگیری زبان چگونگی یادگیری و همچنین سرعت پیشرفت در یادگیری است. گرامر و دستور زبان در هر زبان دیگری مجموعه ای از قواعد و اصولی هستند که به ما مستقیما می گویند که چگونه در آن زبان جمله بسازیم و اجزای کلمه را چگونه به طور صحیح به کار ببریم. حال اگر کسی می داند که چگونه در انگلیسی جمله بسازد و اجزای کلمه را بکار ببرد هیچ نیازی به استفاده از گرامر و صرف وقت برای یادگیری آن ندارد اما در غیر این صورت می تواند از گرامر به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کند که همواره در هنگام جمله سازی و کاربرد زبان به او می گوید که چرا و چگونه از اجزای کلمه و آموخته های خود استفاده کند.
پس فکر می کنم همه شما موافقید که گرامر تنها یک ابزار کمکی در یادگیری انگلیسی است و هنگامی که شما به مهارت بالایی در زبان انگلیسی دست یافتید دیگر نیازی به آن نخواهید داشت.
البته باید توجه داشت که ابزار گرامر تنها تا زمانی مفید است که به ما در تسریع یادگیری و کم کردن اشتباهات کمک می کند در غیر این صورت نه تنها مفید نخواهد بود بلکه خود به یک مشکل و مانع دیگری در امر یادگیری زبان تبدیل می شود و از این رو یادگیری صحیح و اصولی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
حال با این اوصاف چرا از این ابزار گرامر برای یادگیری بهتر و سریع تر زبان استفاده نکنیم؟ و چرا اکثر سیستم های موفق آموزش زبان انگلیسی بر روی گرامر تاکید زیادی دارند به طوری که شما کمتر سیستمی را می توانید ببینید که در آن از گرامر صحبت نشده باشد.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت بالای گرامر در یادگیری زبان انگلیسی، در ادامه روال سابق وبلاگ نگاهی دیگر به گرامر و استفاده کاربردی از آن در زبان انگلیسی خواهیم داشت.
در اولین قدم برای یادگیری گرامر و همچنین نحوه استفاده از آن، باید کاملا با اقسام کلمه در زبان انگلیسی آشنایی داشت و بتوان به راحتی اقسام یک کلمه و جمله را تشخیص داد. یکی از بهترین راهها برای یادگیری اقسام کلمه استفاده از نقشه فکری(MindMap) است که کل ساختار آن را به صورت درختی رسم می کند طوری که با کلیک بر روی هر قسمت زیر شاخه های مربوط به آن باز می شود.
نقشه فکری اقسام کلمه در زبان انگلیسی را به طور کامل رسم کرده ام که می تواند بهترین راه برای به خاطر سپاری آن باشد. در مطالعه هر بخش سعی کنید به مثال های مختلف به کار برده شده در آن توجه زیادی داشته باشید که به فهم هر چه بهتر موضوع کمک بسیاری می کند.
نقشه فکری اقسام کلمه در زبان انگلیسی

در مطالب بعدی به دیگر بخشهای گرامر زبان انگلیسی از جمله کاربرد زمانهای مختلف افعال خواهیم پرداخت، که نیاز به آشنایی کامل با اقسام کلمه دارد.

نظرات:

@ 10:11 PM توسط Anonymous Anonymous

salam
mamnoon, va omidvaram ke har hafte matalebe mofidi ra az weblaget biamoozim
va ama dovom in ke linki ke gozashte boodi kar nakard, lotfan eslehesh kon
khosh bashi

 
@ 12:33 AM توسط Blogger Ahmad

This comment has been removed by a blog administrator.

 
@ 5:51 AM توسط Blogger Ahmad

با سلام،
مشکل به وجود آمده به دلیل قطعی سرور سرویس دهنده سایت بود که برطرف گردید و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

 
@ 12:52 PM توسط Anonymous Anonymous

سلام دوست عزيز. بسيار خوشوقتيم که سايتمان را که در زمينه «آموزش رايگان زبان انگليسي» فعاليت ميکند، به شما معرفي کنيم. لطفا از وبسايت ما (zabanamoozan.com) بازديد کنيد و اگر آن را مفيد دانستيد يک پيوند به سايت ما برقرار کنيد و ما را در رسيدن به اهداف آموزشي مان ياري کنيد.
براي اين منظور مي‌توانيد به نشاني زير مراجعه کنيد و يک لينک يا لوگو براي برقراري پيوند به سايت ما انتخاب کنيد:
zabanamoozan.com/link_to_us.htm
از شما صميمانه متشکريم

 
@ 2:07 PM توسط Anonymous shirin

سلام سایت خیلی خوب و قدرتمندی دارید.موفق باشید
english0.blogsky.com

 

Post a Comment

صفحه اصلي وبلاگ>>